01 lipca

Imię dla Córeczki. Niezłe wyzwanie.

Kochani jak wiecie pod koniec sierpnia na świat przyjdzie nasza Córeczka. Nie możemy się doczekać i choć wyprawka już gotowa to cały czas mieliśmy ogromny problem z wyborem imienia. Za krótkie, za długie, zbyt pospolite, nie podoba się Dziadkom, nie podoba się mnie, nie pasuje Mężowi i jeszcze wiele innych argumentów, przez które powoli skreślaliśmy kolejne imiona z listy. 


Tak naprawdę choć wybór imienia dla dziecka wydaje się błahą sprawą, to moim zdaniem nie jest to takie proste i oczywiste. Musimy pamiętać, że imię towarzyszy nam przez całe życie, w różnych sytuacjach i okolicznościach będziemy się nim przedstawiać. Uważam, że imię powinno mieć taką formę (bądź nawet kilka) aby pasowało do maluszka, nastolatka i dorosłej osoby.



Moje typy to Oliwia, Julia i Hania (Hanna). Za to mąż chciał Jagodę lub Andżelikę, przy czym to ostatnie w ogóle nie wchodziło w grę ;) W końcu przeglądając raz jeszcze imiennik, bardzo spodobało mi się imię Liliana i Alicja. Oba pasują do naszego krótkiego nazwiska, można je zdrabniać na wiele sposobów; Lila, Lilka, Lili, Ala (tak wiem, jest do zdrobnienie od Aliny ale przyjęło się również jako krótsza forma Alicji), Alusia, itp. Do tego pełna forma tych dwóch imion moim zdaniem jest bardzo ładna i nie aż tak popularna jak np, Julia, Oliwia czy Lena, choć uważam, że są to naprawdę piękna imiona.
Mężowi również te dwa imiona przypadły do gustu ale ostatecznie zdecydowaliśmy się na Alicję. Wszyscy zadowoleni i mam nadzieję, że jego posiadaczka również w przyszłości nie powie nam "jakie paskudne imię mi wybraliście!" :D

A Wam jak się podoba? Czym Wy kierowałyście się przy wybieraniu imion dla swoich Pociech?
Jakie są Wasze typy jeśli chodzi o imina dla dziewczynek? Dajcie znać w komentarzach, bardzo jestem ciekawa Waszych opinii :)

29 komentarzy:

  1. Pięknie wybraliście :)
    Moja córka ma na imię Weronika. Kiedy ją rodziłam, 23 lata temu :D, nie znałam żadnej Weroniki a imię bardzo mi się podobało. Po paru latach był mały wysyp Weronik :) ale moja jest i tak ta jedyna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Weronika również bardzo mi się podoba. Imię bardzo szlachetne, wyjątkowe :)

      Usuń
  2. Angelika to bardzo ładne imię :D
    ja dla córeczki wybrałabym imię Natalia, a dla synka chciałabym Bartek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia też super ale mamy już wśród znajomych małą Natalkę, więc nie chcieliśmy powielać :) Z Angeliką miałabym problem czy przez 'G' czy przez 'Dż'. Właściwie nie wiem jaka jest poprawna forma. Z tego co widzę Twoje imię pisze się przez 'G':)

      Usuń
  3. Podobają mi się Wasze typy imion :) Ja mam syneczka :) Jak by była dziewczynka mieliśmy straszny dylemat, ale Tośka, albo Amelka by chyba wygrały ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie od tych imion podobają mi się zdrobnienia ale do pełnych form nie jestem przekonana :) A jak ma synek na imię? U nas od razu było wiadomo, że będzie Nikodem. Gdyby był drugi chłopak chyba miałabym na imię Kacper :)

      Usuń
  4. Nie mam dzieciów :D ale zawsze sobie mówiłam że jak będę mieć kiedyś córeczkę,dam jej na imię Antonina :) Tak z klasą,jak z filmów kostiumowych :D I zdrobnienie Tosia jest mega dziewczęce :)
    Z Twoich propozycji Alicja,Liliana i Julia mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe czyli zupki, kupki i inne atrakcje jeszcze przed Tobą :D Tosia brzmi super ale właśnie Antonina już nie do końca mi się podoba :)

      Usuń
  5. Imię Alicja bardzo mi się podoba (może dlatego, że moja Mama ma na drugie imię Alicja), jeszcze mi się strasznie podoba imię Amelia, ale stało się zbyt popularne :( Więc dla naszej córki wybraliśmy imię Aurelia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, Amelka ostatnio bardzo popularna ale Aurelia też pięknie :)

      Usuń
  6. My z narzeczonym mamy typ Marcelina, w ogóle dla dziewczynki nie mamy problemu z wyborem imienia, natomiast chłopca to jest wyzwanie, bo nie umiemy się dogadać :) na szczęście te wybory jeszcze przed nami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne imię, my też za niedługo bo już za około 20 dni przywitamy na świecie naszą pierwszą córeczkę ale imię wybraliśmy od razu jak dowiedzieliśmy się płci, obojgu nam podobało się właśnie imię Lenka i tak już zostało. Dużo zdrówka dla was! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lanę "zaklepała" już moja siostra i liczy na to, że za 3-4 nie będzie już tak popularne:D Nie da się ukryć, że jest to śliczne imię, więc Wasza córcia na pewno będzie zadowolona :D Dużo zdrówka dla Was :*

      Usuń
  8. Wszystkie z wymienionych imion należą do tych, które mi się podobają, jednak Oliwie i Julie są dla mnie aż zbyt popularne (do tego zestawu jeszcze dołączam Amelie);)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wybór imienia dla córeczki wcale nie jest łatwy jak mogłoby się wydawać. Z mężem też mieliśmy z tym problem, łatwiej byłoby nam wybrać dla chłopców, ale musieliśmy się na coś zdecydować. Okazało się, że dziewczynki będą dwie więc był problem, by obydwa imiona podobały nam się wspólnie, pierwszej było wybrane bez wątpliwości i dość szybko: Emilia, a drugiej po wielkich debatach ustaliliśmy Marcelina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne imiona. Emilia również bardzo mi się podoba. My przy wyborze imienia dla synka, też nie mieliśmy problemu, od razu było wiadomo, że będzie Nikodem. Jeśli drugi również byłby synek pewnie miałbym na imię Kacper :)

      Usuń
  10. Ja mam dwóch syneczków, ale też było ciężko wybrać, więc pierwszemu wybraliśmy my, a młodszemu już starszy synek :) Jeżeli chodzi o imię dla dziewczynki, to mi się zawsze Kalina (Kalinka) podobała, Alicja też b.ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam córki o imieniu Lena i Amelia. W pierwszej ciąży od razu wybrałam tylko imię Lena nie znając wcale płci. Okazało się, że będzie dziewczynka i została Lenka :) W drugiej ciąży również nie było problemu, bo imię wybrała starsza siostra i została Amelka, choć ja chciałam dać na imię Syntia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lena i Amelia piękne imiona, również moje typy. Syntia pierwsze słyszę, mało znane :)

      Usuń
  12. Wybór imienia to trudna decyzja . Hehe ja mam na imię Julia . Ale jak ja je dostałam dziewczynek z tym imieniem było mało . Przez całe życie spotkałam tylko jedna Julię w moim wieku .Teraz co druga ma tak na imię . Liliana jest ładnie . Bo Hań tez jest masę . Napewno coś wybierzcie i to będzie to ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julia to piękne imię i gdyby nie to, że teraz jest aż zbyt popularne pewnie byśmy się na nie zdecydowali. Ostatecznie będzie Alicja :)

      Usuń
  13. Sama mam córkę Alicję i ta nie narzeka... ;)) Druga córka ma za to na drugie Liliana, a swojej córeczce dała to imię na pierwsze :)) Moim zdaniem... Alicja to świetny wybór:)) Choć Hania także zwraca uwagę :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Wcale nie wydaje mi się to błahą sprawą wrecz przeciwnie to bardzo ważne. Bardzo podoba mi się Wasz wybór, a co do reszty imion bardziej przypadły mi do gustu Twoje niż męża:P Hania bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Moim zdaniem to bardzo dobry wybór ;) Ale moja opinia nie jest tutaj istotna - ważne, że Wam się podoba :) I też sądzę, że imię to ważna sprawa! Jak dla mnie Andżelika również nie wchodziłaby w grę. Jakoś kojarzy mi się negatywnie, chociaż samo w sobie jest ładne ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. My też mieliśmy ogromny problem z wyborem mienia dla córki zastanawialiśmy sie nad Aniela Łucja Nela Kornelia Klara i postawiliśmy jadnak na Kornelię :) Alicja to śliczne imie dla dziewczynki :) wiem że uapły raczej nie służą przyszłym mamą :) Życzę zdrówka i śczęsliwego rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładne imię. :) A ja czekam na moją Esterkę...

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz. Z przyjemnością zajrzę również na Twojego bloga :)

Copyright © Naturalnie Mineralnie , Blogger